ideja2015 68Išmanioji spinta kasryt pagelbės apsirengti, kava nebenuplikys, nes apie karštį perspės puodelio termo daviklis, darbuotojų judėjimas ir naudojimasis kompanijos duomenimis bus kontroliuojamas per elektroninę apyrankę, po darbų net ir sutemus bus drąsu grįžti namo pėsčiomis, nes kelyje apsaugos pavojaus mygtukas ir purškiamas atšvaitas, vaikai ir keturkojai segės GPS daviklius, todėl bus galima lengviau atsipūsti dėl jų saugumo ir ramiai poilsiauti unikaliame smėlio viešbutyje Palangoje... 

Šios ir kitos studentų iš visos Lietuvos idėjos vakar (ketvirtadienį) susirungė kasmet Vilniaus universiteto Ekonomikos fakulteto Rinkodaros katedros kuruojamų studentų organizuojamame rinkodaros projektų konkurso IDĖJA finale ir galbūt visai netrukus pakeis mūsų kasdienybę. Šiais metais finalas surengtas VU  bibliotekos Nacionaliniame atviros prieigos mokslinės komunikacijos ir informacijos centre (MKIC).

“Konkursas vykdomas 11 metus, todėl skaičiai įspūdingi: jau sudalyvavo daugiau nei 4000 studentų iš įvairių Lietuvos aukštųjų mokyklų, pristatyta apie 600 originalių marketingo idėjų. Pačių studentų organizuojamas renginys tradiciškai kupinas jaunatviško neapibrėžtumo, entuziazmo bei kūrybiškai pristatomų netikėtų idėjų, kurių autoriai tikrai nelieka nepastebėti”, - sakė Linas Kontrimas, IDĖJA 2014-2015 konkurso komisijos pirmininkas.

Šiemet “Perspektyviausios idėjos” nominacija komisijos (kurią sudarė dėstytojai, verslininkai, įvairių sričių specialistai) sprendimu atiteko VU EF “MOKSLINČIUS TEAM” komandai, kuri realiai jau įgyvendina savo projektą – vysto nuotolinių mokymų platformą moksleiviams „Mokslinčius“ (http://mokslincius.lt). “Mokslinčiaus” verslo idėja sukurta brolių dvynių Artūro ir Miroslavo Romanovskių buvo įvertinta trečia vieta ir gerai žinomame konkurse „Verslauk!”. Vaikinai pripažino, kad įvairūs laimėjimai padrąsina judėti pirmyn ir nenuleisti rankų.

Ne mažiau vilčių komisijos nariai siejo ir su “Metų idėjos” nominacijos laimėtojais - „Konkurenta“. Komanda pristatė įrankius (peilius), kurių rankenos lengvai pritaikomos individualiai prie naudotojo plaštakos. „Išskirtinai prisitaikanti rankena yra saugesnė, mažiau varginanti ranką ir, svarbiausia, ypatingai patogi, todėl tokį įrankį tiesiog privalo turėti kiekvienas: tiek profesionalus virtuvės šefas, tiek namų šeimininkė“, – teigė idėjos sumanytojai VU Fizikos fakulteto III kurso studentai Ernestas Zdaniauskis ir Agnė Kaluževičiūtė. Visai tikėtina, kad studentams dar šiemet pavyks į rinką paleisti tokius inovatyvius įrankius (preliminari kaina apie 30 eurų).

Keletas žingsnių iki idėjos realizavimo liko ir VU Ekonomikos fakulteto III kurso Vadybos informacines sistemas studijuojančių bakalaurų komandai „Rekursija“ (Laura Balkiūtė, Gytis Taločka, Paulius Tuzikas, Ieva Vitkutė), už kurios projektą gausiausiai balsavo susirinkusieji ir komandai įteikta „Liaudies balso“ nominacija. O komisijos nariai jau dabar klausinėja, kokio dydžio investicijų studentams reikia, kad jie galėtų išleisti identifikacinę apyrankę IDI/O, skirtą įmonių darbuotojams su bekontakte duomenų laikmena.

Kitos projekte dalyvavusios komandos finalininkės taip pat pasiūlė puikių produktų ir tik ateitis parodys, kurios komandos sėkmingai realizuos savo projektus, o dabar laukiami investuotojai:

DogLight – konkurencingos kainos augintinio antkaklis su GPS signalu, pagamintas iš šviesą atspindinčios medžiagos.

Quikiz – rankšluosčiai išdžiūstantys per 5 minutes.

MEG – unikalus smėlio viešbutis Palangoje.

Vikoba – specializuoti “Ugnies namai” fakyrams: parduotuvė, treniruočių centras ir pan.

Double W -  automatizuota drabužių spinta, kuri galėtų sudominti net ir prekybininkus, nes padėtų konsultantams greičiau surasti drabužius, avalynę ir pan.

Get’A’Mark - Therm’o’mark puodeliai su termo davikliu perspėjančiu apie įpilto skysčio karštį.

EdUaR – purškiamas nematomas atšvaitas, kuris tik tamsoje apšviestas spindi.

FANTIDĖ - apyrankė “Saugi riba” vaikams su GPS signalu padedanti kontroliuoti ir rasti vaiką.

InoWAYtive – savisaugos mygtukas, kurį galima pritvirtinti ant kur patogu: telefono, švarko ar apyrankės. Daviklis reaguodamas į paspaudimą, riksmą ar/ir pulsą perduotų asmens koordinates sms žinute artimiesiems ir pagalbos centrui.

“Konkurso finalas tarsi nedidelė geriausių inovatorių šventė, o iki jos studentai turėjo kaip reikiant paplušėti: atliko rinkos tyrimus, kūrė kainodaros, paskirstymo ir rėmimo strategijas. Atlikdamos užduotis, komandos galėjo pajusti reklamos agentūrų kasdienybę ir įgauti tam tikrų verslo pradžios pagrindų. Komandų darbus įvairiuose etapuose vertino dėstytojai, verslininkai, rinkos tyrimų specialistai, Lietuvos marketingo asociacijos nariai - iš viso 16 savo srities ekspertų”, - pasakojo Valentinas Čirba, IDĖJA 2014-2015 studentų organizacinio komiteto vadovas, tikėdamas, kadstudentai ne tik aktyviai dalyvaus konkurse ateityje, bet ir vis dažniau imsis savo projektų realizavimo. 

Pasak VU EF Rinkodaros katedros dėstytojo ir IDĖJA 2005-2015 kuratorius doc. dr. Algio Gaižučio, studentų darbai išties geri, vertinimo komisiją stebino nestandartinės, puikiai realizuotos idėjos. „Laimi tie, kuriems pavyksta sukurti vientisą, suprantamą, patrauklų savo prekės pristatymą, sugeba apginti savo rinkodaros sprendimus. Esu tikras, kad IDĖJOJE įgyta patirtis labai pravers kiekvienam iš dalyvių būsimoje profesinėje veikloje”, – teigė projekto kuratorius.

Konkursas studentams tai ne tik puikus praktinis patyrimas, galimybė susitikti su sėkmingais verslininkais nemokamai pasikonsultuoti, bet ir galimybė laimėti šaunių prizų iš rėmėjų rankų: žurnalo “Verslo klasė” prenumerata, reklaminis baneris “15 min” portale, naujos kartos “Esquoia” užrašinės, firminiai “Žinių radijo” puodeliai, “Topo grupės” trijų mėnesių stažuotė, Lietuvos marketingo asociacijos mokymų abonementas ir “BIOK laboratorijos” dovanų rinkiniai. Šiais metais finale dalyvavo komandos iš Kauno Technologijų Universiteto, Klaipėdos valstybinės kolegijos,  Vilniaus Kolegijos ir Vilniaus Universiteto.

 

Apie tarpuniversitetinį studentų rinkodaros darbų projektą IDĖJA

IDĖJA – nuo 2004 m. kasmet organizuojamas trijų mėnesių trukmės nekomercinis renginys. Lietuvos aukštųjų mokyklų studentai kuria ir finaliniame renginyje pristato Lietuvos rinkoje dar nematytų prekių idėjas, kurias išradingai pristatydami bando užkariauti būsimų pirkėjų simpatijas, siekia įrodyti ir apginti, kad jų sprendimai turės paklausą rinkoje.

Idėjos konkursas gimė tuometinės VU EF Marketingo katedros dėstytojos dr. Audra I. Mockaitis paskatintų studentų pastangomis. Nuo 2005 m. projektą kuruoja tos pačios katedros doc.dr.Algis Gaižutis. o organizuoja ir įgyvendina Vilniaus universiteto iniciatyvių studentų grupė, globojama universiteto Rinkodaros katedros. Kasmet vykstančio projekto moto:

 „Dalyvavimas - nemokamas, patirtis – neįkainojama“

Daugiau nuotraukų

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.1609478609294383.1073741845.1527697584139153&type=1