aviationI : Arijandas Šliūpas Oro uostų efektyvumo vertinimas: pelnas ar valstybės interesai?

Europos Sąjungos valstybėse narėse veikia daugiau nei 450 civilinių oro uostų. Jų pagrindinė paskirtis yra užtikrinti tam tikro regiono pasiekiamumą krovinių pervežimo verslui ir turistams. Kaip vertinama įmonių, valdančių oro uostą veikla? Pelningumas nėra vienintelis vertinimo kriterijus. Oro uostas yra svarbus infrastruktūros objektas kiekvienam regionui ar šaliai. Jis traukia investicijas, leidžia keliauti. Oro uostų sukuriama ekonominė nauda yra ženkliai didesnė, nei jų tiesioginė kapitalo grąža, kurios akcininkai įprastai reikalauja iš įmonių. Kaip tuomet vertinti oro uostų veiklos efektyvumą? Kiek investuoti, jei pati įmonė dengia tik veiklos sąnaudas arba netgi veikia nuostolingai? Gal verta užsidaryti? Europos sąjungoje valstybės pagalbos oro uostams ir oro transporto kompanijoms taisyklės labai griežtos – valstybėms iš esmės draudžiama juos subsidijuoti. Išeitis būtų oro uosto perdavimas privačiam operatoriui arba privatizavimas. Bet, ar tai generuos pakankamai grąžos privačiam ūkio subjektui, kurio vienintelis tikslas bus maksimizuoti pelną? Kaip įžvelgti ekonominę naudą, kaip užtikrinti valstybės ir regiono interesus? Vieno teisingo atsakymo nėra, tačiau diskutuoti šiais klausimai įdomu ir naudinga, kviečiame bendrauti atviros paskaitos metu.

 

Nepriklausomas ekspertas, politikas, ir aviacijos įmonių vadovas A. Šliupas baigė Vilniaus Gedimino technikos (1997) bei ISM Vadybos ir ekonomikos (2007) universitetus. Nuo 1995 m. dirbo transporto ir logistikos kompanijose „DSV“, „Nordnet“, „Balti logistika“, „Litcargus“. Nuo 2007 m. iki 2012 m. buvo Kauno oro uosto generalinis direktorius, nuo 2012 m. iki 2016 m. – Lietuvos Respublikos susisiekimo viceministras. Taip pat ėjo Vilniaus ir Palangos oro uostų, „Lietuvos pašto“ valdybos pirmininko pareigas.

Pokalbių apie aviacijos verslą ciklas „AVIATION IN THE MAKING“

Pastarojo meto oro transporto verslų prognozės itin optimistinės, tačiau aviacijos pasaulyje daugėja ir prieštaravimų. Mažuosius supirkinėja dideli žaidėjai, plečiasi iššūkių civilinės aviacijos saugumui spektras, gimsta visai naujos veiklos sritys: bepiločiai orlaiviai, komercinės kelionės į kosmosą.Apie oro transporto ateitį būtina mąstyti strategiškai, jis lemia viso regiono ekonomikos būklę. Tarptautinė oro transporto asociacija prognozuoja, kad per 20 metų keleivių oro transportu skaičius padvigubės. Krovinių pervežimai oro transportu jau dabar yra viena iš greičiausiai augančių ekonomikos sričių Europos Sąjungoje. Ką apie šias prognozes mano aviacijos lyderiai? Siekdamas sutelkti idėjas ir pagilinti aviacijos verslo žinias Kazimiero Simonavičiaus universitetas kartu su įmone „Friendly Avia Support“ organizuoja atvirų susitikimų su aviacijos atstovais ciklą.

2017 - 2018 metais vyksiančiose 16-oje paskaitų, seminarų ir diskusijų oro transporto būklę nagrinėja, regiono oro uostų sistemą globalios aviacijos kontekste vertina bei įžvalgomis dalinasi žinomų aviacijos įmonių vadovai. Dalyvavimas susitikimuose nemokamas, visi renginiai vyks anglų kalba, ciklo pabaigoje atvykusiems į ne mažiau nei 50% susitikimų suteikiami dalyvavimo mokymuose pažymėjimai.

Privaloma registracija čia