Lietuva ne tik garsėja startuoliais, pritraukiančiais milijonines investicijas, bet ir yra viena lyderiaujančių šalių startuolių ekosistemoje: vos prieš mėnesį patekome tarp penkiasdešimties sparčiausiai kylančių ir didžiausią potencialą turinčių startuolių ekosistemų pasaulyje. Nuomonių, kodėl Lietuva yra tokia palanki terpė startuoliams kurtis, yra įvairiausių: nuo prigimtinio darbštumo, startuolių ekosistemos dalyvių geranoriško dalijimosi patirtimi, didžiulio aukštąjį išsilavinimą įgijusiųjų procento (Lietuva yra pirmaujančių pasaulio šalių dešimtuke), mokestinės ir teisinės sistemų patrauklumo iki vis didėjančio jaunų žmonių poreikio darbo vietą susikurti patiems. Ir paprasto verslo, ir startuolio įkūrimas reikalauja daug kompetencijų, pastangų ir laiko. Tačiau gerai pradėtas startuolis, turintis didžiulį verslo plėtros ir pelningumo potencialą, gali tikėtis pagalbos – rizikos kapitalo investicijų. Visgi sėkmingai startuolio pradžiai ir veiklai neužtenka idėjos. Dažnai, norint pritraukti pirmąją investiciją, reikia sukurti pirminį produktą ir pristatyti jį rinkoje, o tą padaryti būtų neįmanoma be startuolio komandoje reikalingų dviejų pagrindinių kompetencijų: vadybinės (verslo valdymo, marketingo, finansų) ir technologinės (IT, inžinerinė, gyvybės mokslų ar kita technologija, kuri naudojama produktui kurti).