Grupė Vilniaus Universiteto Ekonomikos ir verslo administravimo fakulteto ketvirto kurso studentų šiais metais dalyvavo fakulteto įgyvendinamame ES projekte VIVA (VIVA – Versatile and Innovative open educational resources for collaborative Virtual and mobile learning Arrangements in Higher Education) (įgyvendina docentė dr. Laimutės Urbšienė, partnerystės docentė Ona Marija Vyšniauskaitė ir Daiva Mažeikaitė).
Projekto metu studentai atliko inovatyvias profesines praktikas remiantis dizaino mąstysena - problemų sprendimų ir idėjų generavimo metodika, dar praėjusio šimtmečio viduryje išvystyta Stanford-o universitete. Šiuo metu metodas yra plačiai naudojamas įmonėse ir organizacijose visame pasaulyje siekiant kūrybingai ir, svarbiausia, efektyviai spręsti kylančius iššūkius, o taip pat kurti ir taikyti inovacijas.
Projekto pradžioje EVAF partnerystės docentė Ona Marija Vyšniauskaitė pravedė mokymus, kurių metu studentai buvo supažindinti su dizaino mąstysenos metodu ir tai, kaip jis taikomas versle. Studentai patys išbandė skirtingus idėjų generavimo metodus ("anti-problemos" sprendimą, vaidmenų šturmą, penkių kodėl metodą ir kt.) ir buvo skatinami įvairiais kampais ir iš įvairių perspektyvų žvelgti į skirtingas problemines situacijas. Vėliau, jau pradėjus profesinę praktiką darbovietėse studentams buvo keliamas uždavinys identifikuoti praktikos darbovietės problemą, kurią jie pabandytų spręsti taikant seminare jau išbandytus dizaino mąstysenos būdus sprendžiant tą problemą.
Studentai identifikavo ir pasirinko spręsti eilę praktikos darbovietės iššūkių: žemą kolegų motyvaciją, neefektyvius apskaitos procesus, stringančią vidinę įmonės komunikaciją ir kt. Studentai skirtingais būdais generavo galimų sprendimų idėjas, į paieškas įtraukdami platesnį kolegų ratą ir net vadovybę. Tam, kad būtų pasiūlyti efektyviausi sprendimai, projekto metu studentai buvo lydimi ir konsultuojami projekto organizatorių. Galiausiai, atradę labiausiai pritaikomas problemų sprendimų būdus, dalį jų studentai tiesiogiai įgyvendino dar praktikos metu, taip turėdami galimybę ne tik teoriškai apsvarstyti, bet ir praktiškai išbandyti dizaino mąstysenos metodo pagalba rastus sprendimus.
Dalyvavimas projekte ne tik prisidėjo prie studentų kūrybiškumo ugdymo, tačiau taip pat pagelbėjo įmonėms ir organizacijoms išspręsti aibę skirtingų darbinių iššūkių. Vieno iš praktikos darbovietės vadovų atsiliepimu, "dizaino mąstysenos mokymai praktikos metu yra puiki idėja, tad pasiūlymas būtų toliau tęsti šią veiklą“.
Studentai, vertindami dalyvavimą projekte, teigė besidžiaugiantys, kad EVAF išbandomos inovatyviausios pasaulinės praktikos, leidžiančios įvairiapusiškai tobulėti.