Vilniaus universiteto Ekonomikos ir verslo administravimo fakulteto (VU EVAF) globalios rinkodaros studentės tarptautiniame inovacijų konkurse „L’Oréal Brandstorm“, pasiekusios geriausią rezultatą iš visų 92 konkurse dalyvavusių komandų, pateko į finalinį etapą ir jame užėmė antrąją vietą.
Prizininkėmis tapusių VU EVAF studenčių komandos (Živilė Budėnaitė, Karolina Kinčiūtė ir Ūlė Julija Masteikaitė), pasivadinusios „Highlights“, pasiūlyta idėja buvo magnetinių juostelių inovacija, kuri pakeistų vienkartinės folijos naudojimą atliekant plaukų šviesinimą. Merginų paskaičiavimais, šis produktas galėtų sumažinti kirpėjų išlaidas folijai 20 kartų, o Lenkijoje ši inovacija sustabdytų kasmetinį daugiau nei 2,8 tonų folijos išmetimą į aplinką. Tad komandos sukurta inovatyvi idėja atliepė du esminius „L’Oréal“ konkurso kriterijus: inovacijos ir tvarumas.
Studentės pasakojo, kad pasiruošimas buvo nelengvas: „Reikėjo atlikti rinkos, konkurencinę analizę, kad suprastume, ar mūsų idėja yra reali ir įgyvendinama. Teko net pasirašyti ir išspręsti fizikinį-matematinį uždavinį, kad apskaičiuotume magnetinių juostelių svorį pagal magnetų tankį. Ypač daug pagalbos ir palaikymo sulaukėme iš mūsų mentorės, „L’Oréal“ atstovės Natalijos Szubos, kuri suteikė visas infomatyviam ir sklandžiam pristatymui reikalingas gaires ir išmokė sukurti gerą ir parduoti padedantį pitch’ą (pristatymą). Mūsų mentorės dėka turėjome galimybę ne tik apsilankyti „L’Oréal“ akademijoje, kur ir vyko visas konkursas, bet ir „L’Oréal“ Lenkijos biure.“
Paklaustos, kas labiausiai įsiminė iš vykusio konkurso finalo, VU EVAF studentės džiaugėsi sulaukusios daug vertingų įžvalgų ir pagyrimų iš komisijos narių, apsikeitusios vertingomis pažintimis, kurios įkvėpė siekti aukštų karjeros galimybių ne tik „L’Oréal“ kompanijoje, bet ir rinkodaros srityje apskritai.
„Vos dvi dienos Lenkijoje buvo kupinos įvairių įspūdžių ir emocijų: nors patyrėme nemažai įtampos dėl pristatymo, šia patirtimi labai džiaugėmės ir nuolat primindavom sau, kad didelis laimėjimas yra atstovauti Lietuvai ir būti išrinktoms tarp geriausių Baltijos šalių ir Lenkijos regiono finaliniame etape“, – sakė studentės.
Aktyvus VU EVAF studentų dalyvavimas konkurse
Kasmet vykstantis „L’Oréal Brandstorm“ konkursas dalyvius kviečia nagrinėti vis kitą aktualią ir visuomenės pokyčius atspindinčią temą. Šių metų tema – profesionalios plaukų priežiūros priemonių prekės ženklai ir profesionalių plaukų stilistų / kirpėjų darbo procesų gerinimo ypatumai.
Net 3 iš 9 komandų finale (konkurse dalyvavo 92 tarptautinės komandos iš Baltijos šalių ir Lenkijos) atstovavo VU EVAF. Studentai šiam konkursui ruošėsi studijų metu: „Marketing management“ studijų dalykas, dėstomas globalios rinkodaros programoje, integruoja pasirengimą „L’Oréal Brandstorm“ projektui ir padeda studentams teorines žinias pritaikyti kuriant naujo produkto ir jo komunikacijos idėją.
„L’Oréal Brandstorm“ konkurse VU EVAF studentai aktyviai dalyvauja jau nuo 2014 m. Dalyvavimas konkurse (projekto rengimas, pristatymas ir kt.) studentams yra privalomas, nes tai yra globalios rinkodaros programos studijų dalyko „Marketing Management“ praktinė dalis. Studijų metu vyksta specialūs seminarai, skirti tų metų temai ir užduotims pristatyti (pavyzdžiui, yra buvę temų, susijusių su vyrų mada, B2B sektoriumi, įtrauktimi, naujosiomis technologijomis, dirbtiniu intelektu ir kt.), studentai suformuoja komandas ir tuomet drauge su dėstytojo pagalba ruošiasi konkursui, plėtoja savo idėjas ir jų pristatymą.
Sukūrė išskirtinį projektą
Šiam konkursui studentus ruošiantis Rinkodaros katedros vedėjas prof. Sigitas Urbonavičius džiaugiasi, kad nėra buvę metų, kai bent viena EVAF komanda nebūtų patekusi į kitą etapą, studentai dažnai užima ir prizines vietas: „Tai rodo itin aukštą mūsų studentų pasiruošimo lygį ir kūrybingumą. Štai praėjusiais metais mūsų laimėtojų komanda pristatė projektą, kurio idėja – veido emocijų atpažinimo programos pasitelkimas kvepalų pirkimo internetu metu.“
Profesorius paminėjo dar vieną išskirtinį projektą, kai studentai, konsultuodamiesi su medikais, dėl kokių priežasčių chemoterapijos metu pacientams slenka plaukai, sukūrė produktą, vėsinantį pacientų galvos odą.
„Yra studentų, po šių konkursų pradėjusių dirbti „L’Oréal“. Du studentai iš pirmaisiais metais laimėjusios prizą komandos padarė stulbinančias karjeras: abu dabar kaip kviestiniai svečiai skaito paskaitas magistrantams“, – džiaugiasi profesorius.
Globalios rinkodaros programos dėstytoja Neda Letukytė sako, kad tokie konkursai ir apskritai verslo bei universiteto siūlomos partnerystės suteikia galimybę studentams savo žinias pritaikyti praktiniuose scenarijuose, suprasti, kokių įgūdžių ir žinių reikia dirbant tam tikrose verslo ar viešojo sektoriaus srityse, kartais net susikurti solidžios praktikos patirties ir naudingų pažinčių dar studijų metais.
„Aplinka, kurioje gali bendrauti su verslo profesionalais, susipažinti su darbo specifika skirtingose pozicijose, leidžia plačiau suvokti rinkos paveikslą, apmąstyti savo karjeros kelią ir dar universitete imti tikslingai kaupti žinias, gilintis į tam tikras temas bei kurti pagrindą savo ateičiai. Labai smagu, kad studijas VU EVAF renkasi tokie studentai, kuriems iš tiesų rūpi jų būsimas karjeros kelias“, – sako N. Letukytė.