Įsivaizduokite ateitį, kurioje dirbtinis intelektas (DI) ne tik padeda studentams įveikti mokymosi sunkumus, bet ir didina jų akademinę sėkmę ir rezultatus – būtent to siekia Vilniaus universiteto Ekonomikos ir verslo administravimo fakulteto (VU EVAF) mokslininkių, tyrėjų Dr. Erikos Vaiginienės ir Dr. Jurgitos Butkevičienės drauge su partneriais iš kitų Europos universitetų vykdomas projektas HITS (High Intelligent Tutoring System). Šio projekto metu, kuriama išmanioji, dirbtinio intelekto pagrindu veikianti sistema, skirta padėti studentams iš anksto identifikuoti mokymosi problemas bei sunkumus ir laiku suteikti individualiai pritaikytą pagalbą.  

HITS projekto veiklos yra sutelktos į tris pagrindinius rezultatus: pilotinį technologinį sprendinį, skirtą sukurti adaptyvią mokymosi platformą, kuri palengvintų mokomosios medžiagos valdymą; specialiai kuriamą asmeninį ir daugiafunkcinį virtualų mentorių, kurį naudojant bus siekiama skatinti asmeninį mokymąsi, bei dirbtinio intelekto mokymosi biblioteką, kurios tikslas – padėti studentams mokymosi procese.   

Pirminiai projekto rezultatai neseniai buvo pristatyti tarptautinėje mokslinėje Europos ir Viduržemio jūros regiono konferencijoje EuroMed Academy of Business 2024, kurioje tyrėjai ir dėstytojai kartu su VU EVAF mokslininkėmis dr. Erika Vaiginiene ir dr. Jurgita Butkevičiene aptarė pirmines įžvalgas ir šio projekto aktualumą kitoms aukštosioms mokykloms. Dalyviai vieningai dalijosi mintimis, kad skaitmeninė transformacija aukštajame moksle neišvengiama ir reikalauja skubių pokyčių bei technologinių sprendinių.    

Šiuo metu projekto komanda yra labai įvairi: ją sudaro IT, mašininio mokymosi ir dirbtinio intelekto specialistai iš Italijos, Ispanijos, Rumunijos, Slovėnijos bei Lietuvos universitetų ir laboratorijų, taip pat socialinių mokslų tyrėjai, suprantantys aukštojo mokslo sistemos pokyčius, skaitmeninės transformacijos poveikį ir edukologijos svarbą.   

Dr. Jurgita Butkevičienė pasakojo, kad šis novatoriškas metodas galėtų iš esmės pakeisti studentų įsitraukimą į studijas, sumažinti nubyrėjimą ir pakeisti mokymosi patirtį. Tikimasi, kad tokia programa padės sumažinti studijų nepabaigiančių studentų skaičių ir padidinti studentų pasitenkinimą mokymosi procesu ir turiniu. Taip pat, pasak tyrėjos, šio projekto rezultatai padės papildyti akademinio personalo darbą, plėtoti naujus modelius ir išteklius, skirtus švietimo sistemai pagerinti bei pagerinti naujų technologijų ir atviros mokymosi medžiagos naudojimą akademiniame ugdyme.   

„Dirbtinio intelekto papildytas mokymasis ir akademinis konsultavimas tampa vis svarbesne studijų proceso dalimi. COVID-19 pandemija parodė, kad aukštosios mokyklos ir institucijoms turi būti prisitaikančios, tobulinančios skaitmenines kompetencijas ir technologijas“ – įsitikinusios VU EVAF mokslininkės.    

Projektas High Intelligent Tutoring System (akronimas: HITS) yra finansuojamas Europos Sąjungos lėšomis (Erasmus+ program, Action Type KA220-HED - Cooperation partnerships in higher education, Project no. 2023-1-IT02-KA220-HED-000152340) 

IMG 6977 1HITS Logo